בחוד המבנה נמצא המנהיג,
הנושא בנטל העיקרי של ההובלה.
הטיסה במבנה מקנה לכל אחד מחברי הלהקה
את היתרון של הפחתת החיכוך עם האוויר,
וכן את האפשרות להגביה עוף
בזכות משק כנפיו של האווז שנמצא לפניו.
לכן,הטיסה במבנה זה היא יעילה ומהירה יותר
ממעופו של אווז בודד.
כתוצאה ממנה גדל טווח מעופה של הלהקה
והיא מסוגלת להגיע למחוזות רחוקים יותר.
כאשר סוטה אחד האווזים ממקומו הנכון במבנה,
הוא חש מייד בהתגברות החיכוך בינו לבין האוויר,
וממהר לתקן את מסלולו אל המיקום הנכון,
שיאפשר לו ליהנות מתנאי מעוף משופרים.
כאשר מתעייף המנהיג,
הוא עובר לסוף המבנה,
ואת מקומו תופס אווז אחר.
כאשר אחד מחברי הלהקה אינו חש בטוב ונאלץ לנחות ולחנות,
הוא אינו נותר בודד -
אחד מחברי הלהקה מצטרף אליו להגנה ולעזרה.
חברי הלהקה נוהגים לעודד את
מנהיגם בעת הטיסה בקריאות עידוד –
אלו הן קריאות אווזי הבר.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה