ארנבת שחורה
מטרת המשחק: לא להיתפס.
מהלך: הושב את הקב' במעגל ובחר מתנדב. אמור למתנדב להסתובב מאחורי חברי הקב' ולחלק "תארים" - ארנבת צהובה, ארנבת ירוקה, ארנבת... החניך שלו יאמר ארנבת שחורה צריך לקום ולרדוף אחרי המתנדב והוא צריך לתפוס את המקום שהתפנה. עליהם לרוץ סביב המעגל.
לחיצת ידיים – 5 חניכים מקבלים בחשאי 2 סוכריות כ"א לפני הפעילות. מסבירים לכל משתתפי הפעילות כי יש בקרבם חניכים שקיבלו צ'ופר אבל הם יתנו אותו רק לאדם ה-30 וה-31 שילחצו להם את היד.
גולם במעגל – המשתתפים יושבים במעגל עם ידיים מאחורי הגב. מתנדב צועד מחוץ למעגל עם חפץ כלשהו בידו. מרגע שהמתנדב הניח את החפץ בידו של אחד מחברי הקבוצה, אותו אחד צריך לקום במהירות ולתפוס אותו. המתנדב צריך לעשות 3 הקפות סביב המעגל ואז לשבת במקום שהתפנה. אם הספיק להגיע למקום בלי שהתופס נגע בו - התופס ממשיך את המשחק ,, אם הוא לא הצליח הוא צריך לשבת במרכז המעגל וכל חברי הקבוצה שרים לו את השיר המהולל "יש לנו גולם במעגל".
הרצל אמר
מטרת המשחק: למלא אחר הוראות בלי להתבלבל.
הערות: במשחק זה אפשר להפעיל קבוצה גדולה מאד.
מהלך: אמור לחניכים למלא אחר הוראותיך (או הוראות של חניך נבחר) שמתחילות במילים "הרצל אמר". כאשר נאמרת הוראה בלי התחלה כזו אין לבצעה.
שידוכים - המשתתפים מכוסי עיניים מתפזרים על פני השטח. לכל משתתף בן זוג. לזוג – אות או קריאה מסוימת, (כדי שיכירו זה את זה).המדריך נותן אות כל אחד מחפש את בן זוגו, בהיעזרו באות או בקריאה הקבועה ביניהם. על זוג שמצא זה את זה לבוא לפני המדריך. זוכה הזוג שהגיע ראשון אל המדריך. יש לפזר את המשחקים למען יקשה עליהם למצוא את בן זוגם.
חוט דמיוני - החניכים עומדים בשורה, והראשון שבהם מקבל חוט דמיוני. כל אחד מהם מעביר את החוט הדמיוני דרך מקום אחר בגוף שלו: רגל, אף, כתף וכו'... כאשר כל החניכים מחוברים, המדריך מושך אותם באמצעות החוט הדמיוני, ועליהם לזוז בהתאם למקום שאליו חיברו אותו.
מעגל עיוור – עושים חשיכה מוחלטת בחדר (או מכסים את עיניהם של המשתתפים), ומפזרים את המשתתפים ברחבי החדר. המשתתפים להתקבץ כמה שיותר מהר למעגל משולב ידיים.
מתחזים - המדריך מחביא בחדר חפץ. מי שמצא אותו צריך להשאיר את החפץ במקומו, לעשות כאילו הוא עדיין מחפש ואחרי כמה שניות להודיע "מצאתי" ולשבת. האחרונים שמאתרים את החפץ הם המפסידים.
פקח תנועה - שמים עוגות קצפת (או בוץ) כמסלול מכשולים. מכסים עיניים למשתתף ומכוונים אותו בזחילה דרך המכשולים.
ממש לפני שהחניך מתחיל לזחול מוציאים בשקט את העוגות וכולם גורמים לחניך לחשוב שהן עדיין שם ("זהירות העוגה ממש לידך! ").
דג מלוח – בוחרים תופס. המשתתפים צריכים להגיע לקיר שבקצה החדר. התופס מסתובב וסופר 1,2,3 דג מלוח ואז מסתובב לכיוון המשתתפים. התופס רשאי לפסול את מי שזז ולהחזיר אותו לנקודת ההתחלה. יש לנסות להצחיק אבל אסור לגעת . מנצח הראשון שהגיע לקיר
מסיבת מכשולים –
כל ילד מקבל מגבלה כלשהי (עיניים מוסתרות, פה קשור, ידיים קשורות...)
הקבוצה מקבלת משימה כגון לעבור מסלול מכשולים, להסתדר לפי הגיל וכו'...
המטרה היא לבצע את המשימות על אף הנכויות.
מטרת המשחק: לא להיתפס.
מהלך: הושב את הקב' במעגל ובחר מתנדב. אמור למתנדב להסתובב מאחורי חברי הקב' ולחלק "תארים" - ארנבת צהובה, ארנבת ירוקה, ארנבת... החניך שלו יאמר ארנבת שחורה צריך לקום ולרדוף אחרי המתנדב והוא צריך לתפוס את המקום שהתפנה. עליהם לרוץ סביב המעגל.
לחיצת ידיים – 5 חניכים מקבלים בחשאי 2 סוכריות כ"א לפני הפעילות. מסבירים לכל משתתפי הפעילות כי יש בקרבם חניכים שקיבלו צ'ופר אבל הם יתנו אותו רק לאדם ה-30 וה-31 שילחצו להם את היד.
גולם במעגל – המשתתפים יושבים במעגל עם ידיים מאחורי הגב. מתנדב צועד מחוץ למעגל עם חפץ כלשהו בידו. מרגע שהמתנדב הניח את החפץ בידו של אחד מחברי הקבוצה, אותו אחד צריך לקום במהירות ולתפוס אותו. המתנדב צריך לעשות 3 הקפות סביב המעגל ואז לשבת במקום שהתפנה. אם הספיק להגיע למקום בלי שהתופס נגע בו - התופס ממשיך את המשחק ,, אם הוא לא הצליח הוא צריך לשבת במרכז המעגל וכל חברי הקבוצה שרים לו את השיר המהולל "יש לנו גולם במעגל".
הרצל אמר
מטרת המשחק: למלא אחר הוראות בלי להתבלבל.
הערות: במשחק זה אפשר להפעיל קבוצה גדולה מאד.
מהלך: אמור לחניכים למלא אחר הוראותיך (או הוראות של חניך נבחר) שמתחילות במילים "הרצל אמר". כאשר נאמרת הוראה בלי התחלה כזו אין לבצעה.
שידוכים - המשתתפים מכוסי עיניים מתפזרים על פני השטח. לכל משתתף בן זוג. לזוג – אות או קריאה מסוימת, (כדי שיכירו זה את זה).המדריך נותן אות כל אחד מחפש את בן זוגו, בהיעזרו באות או בקריאה הקבועה ביניהם. על זוג שמצא זה את זה לבוא לפני המדריך. זוכה הזוג שהגיע ראשון אל המדריך. יש לפזר את המשחקים למען יקשה עליהם למצוא את בן זוגם.
חוט דמיוני - החניכים עומדים בשורה, והראשון שבהם מקבל חוט דמיוני. כל אחד מהם מעביר את החוט הדמיוני דרך מקום אחר בגוף שלו: רגל, אף, כתף וכו'... כאשר כל החניכים מחוברים, המדריך מושך אותם באמצעות החוט הדמיוני, ועליהם לזוז בהתאם למקום שאליו חיברו אותו.
מעגל עיוור – עושים חשיכה מוחלטת בחדר (או מכסים את עיניהם של המשתתפים), ומפזרים את המשתתפים ברחבי החדר. המשתתפים להתקבץ כמה שיותר מהר למעגל משולב ידיים.
מתחזים - המדריך מחביא בחדר חפץ. מי שמצא אותו צריך להשאיר את החפץ במקומו, לעשות כאילו הוא עדיין מחפש ואחרי כמה שניות להודיע "מצאתי" ולשבת. האחרונים שמאתרים את החפץ הם המפסידים.
פקח תנועה - שמים עוגות קצפת (או בוץ) כמסלול מכשולים. מכסים עיניים למשתתף ומכוונים אותו בזחילה דרך המכשולים.
ממש לפני שהחניך מתחיל לזחול מוציאים בשקט את העוגות וכולם גורמים לחניך לחשוב שהן עדיין שם ("זהירות העוגה ממש לידך! ").
דג מלוח – בוחרים תופס. המשתתפים צריכים להגיע לקיר שבקצה החדר. התופס מסתובב וסופר 1,2,3 דג מלוח ואז מסתובב לכיוון המשתתפים. התופס רשאי לפסול את מי שזז ולהחזיר אותו לנקודת ההתחלה. יש לנסות להצחיק אבל אסור לגעת . מנצח הראשון שהגיע לקיר
מסיבת מכשולים –
כל ילד מקבל מגבלה כלשהי (עיניים מוסתרות, פה קשור, ידיים קשורות...)
הקבוצה מקבלת משימה כגון לעבור מסלול מכשולים, להסתדר לפי הגיל וכו'...
המטרה היא לבצע את המשימות על אף הנכויות.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה