פעילויות שטח המקנות למידה חווייתית ומהנה.
פיתוח מיומנויות שונות כמו: העצמה אישית וקבוצתית, אני כחלק מהקבוצה, עבודת צוות, שיתופי מידע, בניית תוכניות עבודה, יצירת תכנון אסטרטגי, שיקוף תהליכים אישיים, תקשורת בין אישית, תקשורת בקבוצה, הקשבה ועוד.
ניתן לערוך עיבוד מונחה - בסוף כל משימה יושבים לשיחת עיבוד
מגדל קשיות – לבנות מגדל כמה שיותר גבוה מקשיות וסלוטייפ
בניית רפסודה וחציית נהר – במידה והפעילות נערכת במקום שמאפשר זאת
מעגל תמיכה - מסדרים מעגל של כיסאות. כל אחד נשכב באופן שהטוסיק שלו על הכיסא והשכמות והראש על הרגליים של זה שלצידו. המטרה היא להוציא כמה שיותר כיסאות בלי שהמעגל יתפרק.
מומלץ לעשות את הפעילות לבנים ולבנות בנפרד.
ג'ריקן- קושרים לג'ריקן חוטים. יושב ילד במרכז מעגל. צריך להשקות את הילד מהמים בלי להיכנס למעגל ובלי שהוא יגע בג'ריקן עם הידיים.
נדנדה – מצריך בול עץ עבה מאוד. עושים מבול העץ נדנדנה.
המטרה : כל הקבוצה תעמוד על הקרש בלי שהוא יגע אפילו פעם אחת בדשא.
אסור לתמוך בנדנדה עם הרגל. עולים בהדרגה. כל פעם 2 חניכים.
להפוך את הסדין – כל הקבוצה עומדת על סדין. צריך להפוך אותו בלי לגעת בדשא
שבצנא אנושי - הרכבת מילים כאשר לכל אחד יש אות מסוימת על גבו
להסתובב – כל הקבוצה עומדת משולבת ידיים במעגל עם הפנים פנימה.
המטרה היא שכל אחד יסתובב עם הפנים החוצה בלי לעזוב את הידיים.
הטריק הוא שאחד החניכים מוביל את כולם ברכבת אחריו מבעד לידיים של 2 חניכים
עפרון בספירלה –
קושרים לסנדת עץ חבלים מכל הכיוונים שלה.
על הרצפה יוצרים בעזרת חבל ספירלה.
המטרה של החניכים היא להוביל את קצה הסנדה דרך הספירלה בעזרת החבלים ובלי לדרוך על הספירלה.
תיל חשמלי - מותחים חבל בין שני עצים בגובה המותניים.
הקבוצה אוחדת ידיים בשרשרת.
המטרה היא לעבור מעל החבל בלי לגעת בו ובלי לעזוב ידיים.
ברגע שנגעו בחבל כל הקבוצה חוזרת לאחור.
הציון נקבע על פי הזמן הממוצע שלקח לכל חניך לעבור.
9 משבצות -
מותחים חבלים בין שני עצים ויוצרים רשת משבצות 3*3
המטרה של הקבוצה להעביר את כל החניכים דרך המשבצות בלי לגעת בחבלים.
חובה להעביר על פי סדר המשבצות.
חבל עיוור
הקבוצה עם עיניים מכוסות אוחזת חבל.
המטרה היא ליצור כמה שיותר צורות (עיגול, ריבוע, אות...)
שאומר להם מנהל המשימה
הורדת חישוק
מסתדרים במעגל צפוף. כל אחד מחברי הקבוצה מושיט אצבע קדימה.
על האצבעות מניחים חישוק (מאוזן)
המטרה היא להנמיך בתיאום את כל האצבעות עד שהחישוק יגיע לריצפה.
שלב ראשון בשתי קבוצות קטנות ואחר כך עם חישוק כפול
עם לדבר/בלי לדבר/רק אחד מדבר
גשר מעל המים
6 חניכים מקבלים 3 קרשים חזקים.
המטרה שלהם היא להעביר את שאר חברי הקבוצה דרך הנהר באמצעות גשר שהם יוצרים.
כיוון שבגשר יש רק 3 שלבים הם יצטרכו תוך כדי שהחניך עובר את הגשר
לפרק את השלב הראשון ולהעביר אותו קדימה.
אם הקבוצות שוות בגודלן - מנצחת הקבוצה שעוברת בזמן הקצר ביותר .
אם לא מנצחת הקבוצה שמקסימום עוברים בה בזמן מוגדר.
אפשר להקשות ולבקש שיאספו כוכבי בונוס שתלויים למעלה תוך כדי מעבר
שולה מוקשים –
כמו משחק המחשב.
משבצים בחדר מסלול עם דפי ועליהם מודפס סמיילי/ מוקש.
הופכים את הדפים.
כל אחד בתורו נכנס לחדר ומנסה לעבור את מסלול המוקשים.
אסור להכניס לחדר מצלמה או כלי כתיבה.
הקבוצה המנצחת היא זאת שהצליחה בכמה שפחות הרוגים לעבור את שדה המוקשים.
השיטה היא כמובן לנהל מחוץ לחדר מפה. כל אחד אחרי שהוא מתפוצץ יוצא לחבריו ומספר להם איפה הוא גילה מוקש.
גשר ארגזים
על הקבוצה לחצות את הדשא כמה שיותר מהר בעזרת 4 ארגזים.
חוץ מ-3 ילדים , לכל השאר אסור לדרוך על הדשא.
המוביל הארצי
בעזרת מקלות וגלילי נייר טואלט יוצרים "צינור" ארוך. אסור שהצינור ייגע בקרקע.
העברת גליל
בעזרת מקלות מטאטא יוצרים מסילה שעליה מעבירים גלילי נייר טואלט.
לדוג בקבוק - במרכז המעגל מונח בקבוק שתייה חצי מלא. חברי הקבוצה צריכים בעזרת חבל, מקל, דבק, חישוק וכו'..
המטרה היא להוציא את הבקבוק בלי שהמים יישפכו ובלי להיכנס למעגל.
הפתרון הפשוט הוא ליצור לולאת קשר בחבל, להשחיל את הלולאה לצואר הבקבוק ואז משני צידי החבל לסגור את הקשר ולהרים את הבקבוק.
טטריס ענק -
הרועה והכבשים – אחד המשתתפים נבחר להיות רועה צאן. כל הקבוצה מתפקדת כעדר כבשים כאשר מכסים להם את העיניים והשפה היחידה שהם יכולים להשתמש בה היא שפת הכבשים.
חברי הקבוצה מקבלים 5 דקות לבניית תכנון אסטרטגי ולאחריהן הם מפוזרים בשטח. המטרה שלהם להיאסף יחד ורק כשכולם נמצאים יחד הם יכולים להתקדם, (בעיניים מכוסות) אל עבר רואה הצאן שלהם שיאותת להם על ידי פעמון את הדרך אל הדיר.
העברת חישוק –
כל חברי הקבוצה מחזיקים ידיים.
צריך להעביר את החישוק דרך כולם בלי לעזוב ידיים.
אפשרות נוספת היא להעביר כשעומדים בטור וכל אחד מחזיק יד אחת עם זה שלפניו ויד שנייה עם זה שמאחוריו
מעבר על חבל – חבל עבה קשור לעץ.
מצידו השני מחזיקים בו בחוזקה ומותחים אותו חברי הקבוצה.
על החבל המתוח הזה צריכים לעבור כל חברי הקבוצה.
פיתוח מיומנויות שונות כמו: העצמה אישית וקבוצתית, אני כחלק מהקבוצה, עבודת צוות, שיתופי מידע, בניית תוכניות עבודה, יצירת תכנון אסטרטגי, שיקוף תהליכים אישיים, תקשורת בין אישית, תקשורת בקבוצה, הקשבה ועוד.
ניתן לערוך עיבוד מונחה - בסוף כל משימה יושבים לשיחת עיבוד
מגדל קשיות – לבנות מגדל כמה שיותר גבוה מקשיות וסלוטייפ
בניית רפסודה וחציית נהר – במידה והפעילות נערכת במקום שמאפשר זאת
מעגל תמיכה - מסדרים מעגל של כיסאות. כל אחד נשכב באופן שהטוסיק שלו על הכיסא והשכמות והראש על הרגליים של זה שלצידו. המטרה היא להוציא כמה שיותר כיסאות בלי שהמעגל יתפרק.
מומלץ לעשות את הפעילות לבנים ולבנות בנפרד.
ג'ריקן- קושרים לג'ריקן חוטים. יושב ילד במרכז מעגל. צריך להשקות את הילד מהמים בלי להיכנס למעגל ובלי שהוא יגע בג'ריקן עם הידיים.
נדנדה – מצריך בול עץ עבה מאוד. עושים מבול העץ נדנדנה.
המטרה : כל הקבוצה תעמוד על הקרש בלי שהוא יגע אפילו פעם אחת בדשא.
אסור לתמוך בנדנדה עם הרגל. עולים בהדרגה. כל פעם 2 חניכים.
להפוך את הסדין – כל הקבוצה עומדת על סדין. צריך להפוך אותו בלי לגעת בדשא
שבצנא אנושי - הרכבת מילים כאשר לכל אחד יש אות מסוימת על גבו
להסתובב – כל הקבוצה עומדת משולבת ידיים במעגל עם הפנים פנימה.
המטרה היא שכל אחד יסתובב עם הפנים החוצה בלי לעזוב את הידיים.
הטריק הוא שאחד החניכים מוביל את כולם ברכבת אחריו מבעד לידיים של 2 חניכים
עפרון בספירלה –
קושרים לסנדת עץ חבלים מכל הכיוונים שלה.
על הרצפה יוצרים בעזרת חבל ספירלה.
המטרה של החניכים היא להוביל את קצה הסנדה דרך הספירלה בעזרת החבלים ובלי לדרוך על הספירלה.
תיל חשמלי - מותחים חבל בין שני עצים בגובה המותניים.
הקבוצה אוחדת ידיים בשרשרת.
המטרה היא לעבור מעל החבל בלי לגעת בו ובלי לעזוב ידיים.
ברגע שנגעו בחבל כל הקבוצה חוזרת לאחור.
הציון נקבע על פי הזמן הממוצע שלקח לכל חניך לעבור.
9 משבצות -
מותחים חבלים בין שני עצים ויוצרים רשת משבצות 3*3
המטרה של הקבוצה להעביר את כל החניכים דרך המשבצות בלי לגעת בחבלים.
חובה להעביר על פי סדר המשבצות.
חבל עיוור
הקבוצה עם עיניים מכוסות אוחזת חבל.
המטרה היא ליצור כמה שיותר צורות (עיגול, ריבוע, אות...)
שאומר להם מנהל המשימה
הורדת חישוק
מסתדרים במעגל צפוף. כל אחד מחברי הקבוצה מושיט אצבע קדימה.
על האצבעות מניחים חישוק (מאוזן)
המטרה היא להנמיך בתיאום את כל האצבעות עד שהחישוק יגיע לריצפה.
שלב ראשון בשתי קבוצות קטנות ואחר כך עם חישוק כפול
עם לדבר/בלי לדבר/רק אחד מדבר
גשר מעל המים
6 חניכים מקבלים 3 קרשים חזקים.
המטרה שלהם היא להעביר את שאר חברי הקבוצה דרך הנהר באמצעות גשר שהם יוצרים.
כיוון שבגשר יש רק 3 שלבים הם יצטרכו תוך כדי שהחניך עובר את הגשר
לפרק את השלב הראשון ולהעביר אותו קדימה.
אם הקבוצות שוות בגודלן - מנצחת הקבוצה שעוברת בזמן הקצר ביותר .
אם לא מנצחת הקבוצה שמקסימום עוברים בה בזמן מוגדר.
אפשר להקשות ולבקש שיאספו כוכבי בונוס שתלויים למעלה תוך כדי מעבר
שולה מוקשים –
כמו משחק המחשב.
משבצים בחדר מסלול עם דפי ועליהם מודפס סמיילי/ מוקש.
הופכים את הדפים.
כל אחד בתורו נכנס לחדר ומנסה לעבור את מסלול המוקשים.
אסור להכניס לחדר מצלמה או כלי כתיבה.
הקבוצה המנצחת היא זאת שהצליחה בכמה שפחות הרוגים לעבור את שדה המוקשים.
השיטה היא כמובן לנהל מחוץ לחדר מפה. כל אחד אחרי שהוא מתפוצץ יוצא לחבריו ומספר להם איפה הוא גילה מוקש.
גשר ארגזים
על הקבוצה לחצות את הדשא כמה שיותר מהר בעזרת 4 ארגזים.
חוץ מ-3 ילדים , לכל השאר אסור לדרוך על הדשא.
המוביל הארצי
בעזרת מקלות וגלילי נייר טואלט יוצרים "צינור" ארוך. אסור שהצינור ייגע בקרקע.
העברת גליל
בעזרת מקלות מטאטא יוצרים מסילה שעליה מעבירים גלילי נייר טואלט.
לדוג בקבוק - במרכז המעגל מונח בקבוק שתייה חצי מלא. חברי הקבוצה צריכים בעזרת חבל, מקל, דבק, חישוק וכו'..
המטרה היא להוציא את הבקבוק בלי שהמים יישפכו ובלי להיכנס למעגל.
הפתרון הפשוט הוא ליצור לולאת קשר בחבל, להשחיל את הלולאה לצואר הבקבוק ואז משני צידי החבל לסגור את הקשר ולהרים את הבקבוק.
טטריס ענק -
הרועה והכבשים – אחד המשתתפים נבחר להיות רועה צאן. כל הקבוצה מתפקדת כעדר כבשים כאשר מכסים להם את העיניים והשפה היחידה שהם יכולים להשתמש בה היא שפת הכבשים.
חברי הקבוצה מקבלים 5 דקות לבניית תכנון אסטרטגי ולאחריהן הם מפוזרים בשטח. המטרה שלהם להיאסף יחד ורק כשכולם נמצאים יחד הם יכולים להתקדם, (בעיניים מכוסות) אל עבר רואה הצאן שלהם שיאותת להם על ידי פעמון את הדרך אל הדיר.
העברת חישוק –
כל חברי הקבוצה מחזיקים ידיים.
צריך להעביר את החישוק דרך כולם בלי לעזוב ידיים.
אפשרות נוספת היא להעביר כשעומדים בטור וכל אחד מחזיק יד אחת עם זה שלפניו ויד שנייה עם זה שמאחוריו
מעבר על חבל – חבל עבה קשור לעץ.
מצידו השני מחזיקים בו בחוזקה ומותחים אותו חברי הקבוצה.
על החבל המתוח הזה צריכים לעבור כל חברי הקבוצה.
רעיונות יפים מאוד,ממש מרשים,
השבמחקיש חברה שמארגנת את הפעילות?
או שאנחנו צריכים לארגן לבד את המתקנים?
פנינה גרוס
כל אחד יכול לארגן בעצמו
השבמחק