יום שלישי, 8 בינואר 2013

פגישה עם עדן

פגישה עם עדן
השבוע פגשתי את עדן.
עדן ואני שירתנו יחד בצבא, ואחר כך למדנו יחד הנדסת מכונות בטכניון.
מאז עברו 19 שנה שבמהלכם לא נפגשנו.
אחרי לחיצת היד וההתרגשות שאלתי-
אני:       נו ומה קורה בימים אלו ?
עדן:      המון דברים עברו עליי. אומנם מיד אחרי הלימודים בטכניון השגתי עבודה בתחום, אבל אחר
כך עשיתי תפנית והקמתי חברת סטארט אפ.
אני:       איזה יופי !  כמה עובדים יש בה ?
עדן:      חוץ מהמזכירה שלי יש עוד 15 מתכנתים.
אני:       נהדר ! 
(בשלב הזה משך את ליבי הקעקוע המרהיב שראיתי על היד)
אני:       וואוו ! איזו יופי ! זה חדש ?
עדן :     חחחח, כן...וזה אפילו בחינם (-: , למזלי יש גם כישרונות אמנותיים במשפחה..
            אתה זוכר את יכולת הציור המפוקפקת שלי
אני:       חחח, הפעם ההיא שביקשו ממך לצייר ארנב בקורס רובוטיקה הייתה באמת קטע שייזכר לעולמים 
            ואם כבר דיברנו, אז מה קורה באמת עם משפחה ?
עדן:      התחתנתי די מהר אחרי הלימודים ויש לי בת גדולה שעוד מעט מסיימת צבא ומתחילה ללמוד.
אני:       ומה היא מתכננת ללמוד ?
עדן:      יש נחת: הבת שלי החליטה ללכת בדרכי אימא שלה..
אני :      אהה! מצוין, אז יהיה לה מקצוע מצוין !

------------  מה לדעתכם הבת מתכננת ללמוד ?




תשובה –
תקראו שוב את הקטע ותראו מה עדן סיפרה לדובר
למה חשבתם שעדן-גבר ולא אישה ?



פעילות נוספת :
מחלקים את הקבוצה ל2 – כל קבוצה מקבלת טבלה של מקצועות באנגלית וצריכה לתרגם הכי מהר.
באנגלית אין התייחסות מגדרית. אבל צפוי שהקבוצה תכתוב את התפקידים באופן מגדרי.

Airline pilot
Auto mechanic
Bus driver
Carpenter
CEO (Chief Executive officer)
Childcare worker
University teacher
Dental assistant
Dentist
Editor
Elementary school teacher
Judge
Lawyer
Librarian
Manager
Nurse
Physician
Secretary
Social worker
Technician
Telephone installer
Telephone operator
Welder


משחק : הכן רשימה של סטיגמות, כל אחת רשומה על מדבקה לבנה.
חלק את החניכים לזוגות, והדבק לכל חניך מדבקה כזו על המצח. אמור לחניכים כי עליהם
לעזור ברמזים לבן זוגם לגלות "מי הוא" ומה כתוב לו על המצח


דעות\ עובדות?!: חלק לכל חניך4-3 פתקים
ועט. פרוש על הרצפה 4-3 כובעים או קערות,
כשלכל כובע כותרת: "פריק", "ערס" "חנון"
"פרחה". אמור לחניכים שעליהם לרשום מאפיין
אחד שעולה להם בראש מכל סטיגמה ולשים
בכובע )לא לרשום שמות של חניכים!(. אחרי
שכל החניכים שמו פתקים והכובעים מלאים.
חלק את הקבוצה לקבוצות לפי מספר
הכובעים. אמור להם שהם בתחרות ועליהם
למיין כמה שיותר מהר את הפתקים לעובדות ודעות.

דיון:
o מה היה יותר, עובדות או דעות? (דעות כנראה)
o כשאנחנו מסתכלים על הדעות האלה
ביום-יום, אנחנו לרוב מעריכים שזה דעות או עובדות?




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה